apple-touch-icon-144-precomposed

פיתוח מיזמים אינטרנטיים

למדו טריקים לקידום אתר מהיר

למדו טריקים לקידום אתר מהיר

למדו טריקים לקידום אתר מהיר

לדעתי , להתחיל לקדם את האתר, לחרוש על המון המון אינפורמציה, לקרוא המון ספרים, לשמוע 10 מצגות שחצי מהן מספרות ומבטיחות לכם, אילו סודות הולכים להחשף לכם עוד מעט, ואז בפועל כלום לא קורה…

אני מתכנתת. ואני לא רק מתכנתת, אני מאוד מאוד סקרנית. מעניין אותי איך הדברים עובדים. וכאשר אני מבינה איך הם עובדים, אני מבינה איך אפשר להשתמש בזה.

המאמר הזה מבוסס נטו על מה שראיתי במו עיניי ומה שעשיתי לבד על מנת לקדם את האתר שלי.

ראשית, מה המטרה של הקידום? המטרה של הקידום היא לא סתם להביא לקוחות, המטרה היא להביא לקוחות שיקנו את המוצר אותו אתם משווקים.

אמנם הידע שלי יחסית חופף, אבל אם בא לכם שאתר ימכור את המוצר אתם צריכים לעשות שני דברים:

א.      ממש לפרט מדוע המוצר שלכם שווה קניה. ואת זה הכי כדאי לעשות ע”י תיאור מצב, בו  המבקר באתר שלכם, כבר קנה את המוצר. ולתאר לו, מוחשית את כל הכיף, ההנאה והתחושות החיוביות שאותו הלקוח הולך להרגיש, בזמן הווה. אני אסביר. נניח אתם מוכרים כרית. בשביל למכור את הכרית אתם יכולים לכתוב ככה: “תארו לעצמכם שכבר הלילה, הנכם סוגרים את העיניים , ומיד נכנסים לשינה עמוקה ורגועה, מלאה חלומות צבעוניים וכיפיים. וכאשר אתם קמים בבוקר, אתם מרגישים תחושה נעימה של רוגע ורעננות. וחווים בפעם הראשונה, מזה כמה שנים, שבאמת ישנתם שינה עמוקה ובריאה”. ככה, בעזרת ציור ותיאור התחושה, מוכרים את המוצר.

ב.      לכוון את הלקוח שלכם לקנות, ע”י משפטי ציווי: “קנה עכשיו” ,  “הוסף לעגלה ” , “הזמן עכשיו”. מסתבר, שאנשים מצפים שתתנו להם הוראות ותכוונו אותם לעשייה.

טוב, יש ספר שלם, שמתאר בצורה מדהימה איך לגרום למבקרי האתר שלכם, לעשות את רצונכם. ספר מאוד מומלץ לקריאה. “המדריך השלם לקידום עסקים ברשת” של ד”ר רוני הורוביץ & שחר לארי

עכשיו נשאלת השאלה, איך אתם מביאים את האנשים לאתר שלכם? מה עובד ומה לא?

תראו, מנסיון שלי, יש דברים שעובדים לאט, ויש דברים שעובדים מהר. אני אעבור על הטריקים שעזרו לי לקדם את האתר.

א.      בחרתי ביטויי חיפוש, שרלוונטיים לתחום שלי, עם ביקוש גבוה יחסית, אך תחרות בינונית ומטה. עשיתי את זה ע”י כלים של google adwords. באחד התפריטים שלהם ניתן להזין ביטויי חיפוש, ולראות ביטויי חיפוש קרובים, עם כמות החיפושים בחודש והתחרות על החיפוש. למשל בתחום שלי הביטויים התחרותיים ביותר זה בית תוכנה ובניית אתרים, ופחות תחרותיים הם בניית תוכנה ותוכנות.

ב.      השתמשתי בביטויי חיפוש שבחרתי, איפה שרק יכולתי, מבלי לפגוע בתכנים: תגיות , קטגוריות, קישורים, שמות של כתבות. ריכזתי ביטויים אלו גם בתוך כתבה עצמה. אבל מה שעבד הכי טוב, בחרתי ביטוי חיפוש מרכזי, שישמש אותי, והשתמשתי בו בכותרת העסק. ריכזתי את המילים שמרכיבות אותו במספר צירופי מילים. בחרתי בבניית תוכנה וקראתי לאתר שלי: בית תוכנה  BusyPlace – בניית תוכנה, מערכות מידע, בניית אתרים. כך ש”תוכנה” חוזר פעמיים בביטוי ו”בניית” גם חוזר פעמיים בביטוי, וזהו שם האתר. כאשר אתם גם מוסיפים את העניין של קטגוריות ותגיות, והביטוי מופיע גם בשם האתר וגם בנתיב, זה מחזק עוד יותר את ההשפעה של הקידום.

ג.       השמתשתי בכפתור לייק של עמוד שלי בפייסבוק, בתור כפתור לייק גם באתר שלי. ואז כל פעם שלחצו לייק על העמוד שלי בפייסבוק זה העלה את הדירוג של האתר. אני מניחה שאם תעשו את אותו הטריק גם לגוגל +, זה יעזור עוד יותר.

ד.      קידמתי את עמוד הפייסבוק שלי, על מנת להגדיל באופן קבוע את כמות הלייקים. זה תרם רבות, וגרם לאלגוריתם לחשוב שהאתר שלי פופולרי ומעניין אנשים. כאשר בעצם מה שמקודם זה עמוד פייסבוק. זה אפשר לי לקדם מאוד יפה את האתר בתקציבים מאוד מצומצמים. השתמשתי בקידום סוציאלי ולא ישיר. כלומר הקידום מופיע בתור עמוד שאחד החברים אהב, ולא בתור מודעה מציקה בצד. ממה שאני רואה זה מביא תוצאות הרבה יותר טובות, והתשלום הוא רק בגין אנשים שבאמת ביצעו פעולה. ככה אתם לא קונים לייקים, אבל גורמים לפרסום דומה ל”מפה לאוזן” בפייסבוק.

ה.      גוגל מדרג את האתר שלכם, גם לפי הפניות לאתר שלכם מאתרים מוכרים אחרים שמדורגים גבוה. חשבתי, שאני לא מעוניינת לשלם על זה, אז נרשמתי למספר אתרי בלוגים מוכרים, והתחלתי לפרסם גם שם כתבות מהאתר, עם הפניה לאתר. בכך השגתי שני דברים: ראשית, יצרתי קישור לאתר שלי מאתר שמדורג גבוה בגוגל. שנית, גרמתי ליותר חשיפה והתעניינות לכתבות שלי אצל אנשים.

ו.        אבל אין ספק, שאחד הדברים החשובים ביותר שעשיתי, הייתה בחירה נכונה במערכת תוכן של וורדפרס. יש לי תחושה שהמערכת הזאת היא אידיאלית לקידום. גוגל מאוד אוהב אותה. ועם תוסף שלה של מפת האתר, הצלחתי לגרום לתגובה מהירה מאוד של מנועי חיפוש לשינויים שעשיתי.

ז.       אני דואגת כל הזמן לעדכן את האתר, כל הזמן משנה, מחדשת, מלטשת, והכי חשוב תמיד בודקת איך השינויים שעשיתי השפיעו תוך שבועיים על הופעה של האתר שלי במנועי החיפוש. בנתיים אני מרוצה מהתוצאות, בייחוד, שלא היה לי הרבה תקציב ואפשרויות לפנות למקדמים מקצועיים מהתחלה. וכעת פשוט אין צורך.

ח.      ועוד דבר שעוזר מאוד לקדם את האתר, ולהביא מבקרים איכותיים לאתר: ליצור פרופיל מקצועי בקהילות, עם חתימה המספקת את הקישור לאתר שלכם ופרטי התקשרות עמכם. ואז להיות פעיל מאוד בקהילות. הכוונה, היא במענה לשאלות מקצועיות בפורומים שקשורים לתחום המקצועי שלכם. ראשית אם אתם טובים במקצוע, זה גורם לאנשים לרכוש אמון ולרצות לקבל את עזרתכם. ואנשים יציעו לכם תשלום בעצמם. שנית, זה מביא גולשים חדשים לאתר. שלישית זה יוצר עוד הפניות לאתר, מתחת לטקסטים שרלוונטיים לתחום העיסוק שלכם, ובכך מעלה את דירוג האתר.

מאוד מקווה שכתבה זאת תעזור לכם לעשות קפיצה קטנה לכיוון ההצלחה שלכם בתחום השיווק באינטרנט. בהצלחה!

לפגישת ייעוץ, ללא עלות וללא התחייבות

התקשר עכשיו
058-4481366

מעוניין לקבל עדכונים מעניינים
 כן
אנו כאן בשבילכם, אל תחכו צרו קשר כבר עכשיו: 058-4481366