apple-touch-icon-144-precomposed

פיתוח מיזמים אינטרנטיים

בניית אפליקציה לעסק

בניית אפליקציה לעסק

אם הגעת לעמוד זה, כנראה שאתה שוקל להשקיע בבניית אפליקציה לעסק שלך. יכול להיות שאתה רוצה לייעל תהליך כלשהו בעסק שלך. אולי יש לך רעיון טוב שיכול לייצר עבורך בידול בשוק. בכל אופן כנראה זה משהו שווה וכדאי ומה שנותר זה לבחור את האיש הנכון לביצוע… לצערנו הרב ההבדל בין רעיון יפה למציאות הוא עצום מהרבה מאוד בחינות. ישנם טעויות נפוצות שמביאות בסופו של דבר להוצאות גבוהות ואכזבה הן מבעל העסק והן לתסכול של בית התוכנה. בואו נדבר על הבעיות הנפוצות:

השקעה בפיתוח אפליקציה ללא מודל שיווקי.

רבים עסקים שלוקחים בחשבון הוצאה לאפליקציה ושוכחים את משמעויות הכלכליות של השיווק. אפליקציה שמייצרת בידול וחדשנות, דורשת השקעת שיווקית רבה ולאורך זמן. את החשיבה השיווקית יש לעשות הרבה לפני התחלת הפיתוח. חשוב לחשוב מיהו קהל יעד אמיתי של אפליקציה, במי מתמקדים. כאשר מאפיינים את המוצר הרבה פעמים שוכחים מי הוא הלקוח הסופי, ומי בסופו של דבר המזמין האמיתי של אפליקציה. האפליקציה צריכה בראש ובראשונה לשרת את הלקוח הראשי – אותו לקוח קצה אליו מכוונים את המוצר. לכן בראש ובראשונה אפליקציה צריכה להיות נוחה למשתמש קצה.

השקעה בפיתוח חד פעמי, ללא תקציב תחזוקה ושינויים.

כמה שלא נכיר את השוק, יש הבדל עצום בין מה שאנחנו חושבים לנכון עבור הלקוח שלנו, לבין מה שקורה בפועל. לכן חשוב לקחת בחשבון שלאפליקציה יהיו שינויים המשך, ורצוי מאוד לחזות אותם מראש הן מבחינת תקציבים מוכנים לכך והן מבחינת מוכנות התשתית לשינויים הקרבים. אחרת יכול להיות שתמצאו את עצמכם עומדים מול בחירה קשה: לסגת מרעיון, או לגייס מימון להמשך פיתוח הרעיון. מומלץ בשלבים התחלתיים לפתח מוצר בסיסי עד כמה שניתן להשאיר תקציבים להמשך פיתוח, שינויים ותחזוקה של מערכת.

השקעה בפיתוח וחסכון במעטפת.

לפעמים נראה לנו נכון להשקיע בתשתית בומבסטית ולשכוח מעלויות יקרות מאוד של שרתים ועיצוב ידידותי למשתמש. כאשר אנו משקיעים בפונקציונאליות שלא מלווה בעטיפה, המוצר מאבד מהקסם שלו, ונראה איטי ולא מקצועי. חשוב מאוד להשקיע משאבים ואף לשמור תקציב לתחזוקה ושינויים עיצוביים בהמשך. כמו כן חשוב להשקיע בנראות האתר שמייצג את המוצר החדש, ולחשוב על דרכים נוספות להנגשת המוצר במדיה הדיגטילית.

בחירת אנשי מקצוע לפי מחיר ולא לפי ניסיון מקצועי.

בתחום פיתוח ישנם אנשי מקצוע רבים, ולפעמים הבחירה שלנו מתבצעת לפי המחיר. אנחנו חושבים שכך אנחנו כנראה נחסוך משמעותית בעלויות הפיתוח. המצב לעתים קרובות שונה מהותית. מפתחים משתפרים במיומנות שלהם בצורה לא לינארית, וביצועים של איש מקצוע שיקר פי 2 יכולים להיות מהירים פי 5 או אפילו פי 10, מאיש מקצוע מתחיל. נושא הניסיון המקצועי וגמישות איש המקצוע שלכם, יכול להוות תפנית קיומית בחיי המיזם שלכם. אתם תרגישו את זה בכל דבר: ביכולת של איש מקצוע לחזות קשיים עתידיים, יכולת שיקול וקליטה עסקיים, גמישות, מבנה התשתיות, זמני ביצוע, טיפול בתקלות והכי חשוב, מוכנות ללכת לקראת הלקוח, כאשר יש צורך לעשות שינוי באפיון המקורי.

תהליך פיתוח אפליקציה כפי שאנחנו רואים אותו

שלב ראשון – אפיון מלא של אפליקציה. יחד עם הלקוח אנחנו מבינים מי קהל היעד של האפליקציה, ועוזרים להפוך את הרעיון לתוכנית עבודה. אנחנו בונים יחד בפגישה מסמך אפיון ראשוני, שיכול לשמש את בעל העסק לקבלת הצעות מחיר. המסמך משמש את בעל העסק לבניית עיצוב, ותכנון אסטרטגי של שיווק המוצר, ותכנון תקציבים לפיתוח ותחזוקה בהמשך.

שלב שני – לאחר שינויים ותיקונים במסמך אפיון, ניגשים לעיצוב הממשקים, UX ראשוני, ושפה גרפית בהמשך.

שלב שלישי – אפיון טכני סופי והערכת עלויות פיתוח, תחזוקה, בדיקות ושינויים שיתבקשו. כמו כן, אנו כוללים גם ליווי מקצועי של הפרויקט לשותפים ללא רקע טכנולוגי, ומלווים אותם מול הספקים השונים.

שלב רביעי – ביצוע עבודה לפי אבני דרך שנקבעו. קביעת פרזנטציה של המוצר וסבב תיקנונים אחרון לפני הגשת האפליקציה לחנויות.

שלב חמישי – תקופת הרצה, תיקונים, שינויים ושיפורים של האפליקציה.

אם הנכם חושבים ברצינות על רעיון גדול הבא, אנחנו מזמינים אתכם לפגישת אפיון ללא חיוב, לאחר הפגישה תוכלו לקבל מסמך אפיון שיכול לשמש אתכם לאורך כל הדרך.

אנו כאן בשבילכם, אל תחכו צרו קשר כבר עכשיו: 058-4481366