apple-touch-icon-144-precomposed

פיתוח מיזמים אינטרנטיים

איך יוצרים תדמית באינטרנט מאפס?

כתבה זאת מיועדת לבעלי עסקים, אשר בתחילת דרכם בפריצתם לעולם האינטרנט.

קיבלת החלטה חשובה. לחשוף את עצמך באינטרנט. מה עושים? למי פונים? איזה אפשרויות יש?

לדעתי, כדאי לפנות לעולם האינטרנט לצורך יצירת הזדמנויות עסקיות חדשות. אלא אם כן מדובר בחנות שמעוניינת לקבל לקוחות נוספים מאינטרנט. כלומר המטרה שלכם בנושא שיווק באינטרנט הינה להביא לקוחות חדשים.

כעת מה שנותר זה להחליט, האם הנכם עושים זאת באופן עצמאי, או פונים לגורמים מקצועיים בתחום.

אם הנכם שוקלים לעשות זאת באופן עצמאי, קחו בחשבון שזה ידרוש השקעת זמן רבה ומתמשכת, ותצטרכו לעבד המון מידע ולדעת לסנן אותו בהתאם. אף קורס פלא לא יפתור אתכם מטעויות ועבודה שיש לעשות. שיווק באינטרנט זהו תהליך מתמשך.

בין אם בחרתם גורם מקצועי ובין אם החלטם לעשות את רוב העבודה בעצמכם, חשוב להכיר מספר תחומים נפרדים שעליכם לטפל בנושא התדמית באינטרנט.

אתר מייצג – זהו חלון ראווה של העסק שלכם. בבנייתו הנכם נדרשים למלא מספר דרישות בסיסיות. החלון צריך תוך מספר שניות בודדות לתפוס את תשומת הלב של הלקוח. וצריך להפנות אותו לפעולה. כבר במבט קצר, הלקוח צריך להבין מה נושא העסק שלכם, וכיצד הוא יכול להמשיך את ההתקשרות עמכם. הרבה מאוד עסקים פותרים זאת על ידי תמונה ייצוגית. כותרת האתר שממקדת את נושא העיסוק שלהם וטופס קטן של פרטי קשר לקבלת הצעת מחיר. אפשר להגיד שדף הבית שלכם הוא כמו דף נחיתה. קצר ולעניין.

תוכן מקצועי – בעקבות כך שהנכם צריכים ליצור מערכת יחסים עם הלקוחות הפוטנציאליים לטווח ארוך, תצטרכו לדאוג ולעדכן את הדף שלכם בתוכן מקצועי רלוונטי לתחום העיסוק. העניין ממלא מספר מטרות. הנכם מציגים את עצמכם כמומחים בתחום. הנכם יוצרים עניין של משתמשים באים וחוזרים לאתר. הנכם יוצרים מערכת יחסים שבה הלקוח לומד לסמוך עליכם.

קידום אורגני – זהו קידום פאסיבי. בו אינכם פונים לקהל יעד שלכם, אלא קהל יעד בא עליכם, כאשר מחפש מידע הקשור לעסק שלכם. זהו SEO שכולם מדברים עליו. תוכלו לקרוא כתבה “קידום אתר באופן עצמאי” בו אני נותנת טיפים לקידום האתר. לקידום זה מספר יתרונות משמעותיים. אינכם משלמים על כמות אנשים שבאים. הנכם מקבלים לקוחות שמעוניינים ומחפשים אתכם.

קידום ייעודי – זהו קידום בו הנכם פונים ללקוחות ומפרסמים את עצמכם. לקטגוריה זאת נכנס כל קידום בו הנכם משלמים לפי קליק או לפי מספר תצוגות המודעה. זהו קידום אקטיבי שהנכם משלמים עליו.

דף נחיתה – זהו דף מוכר שלכם. ישנם סיווגים רבים מאוד של דפי נחיתה. דף נחיתה יכול להיות ייעודי לעסק כולו, או לאחד המוצרים או השירותים שהנכם מספקים. יש תורה שלמה על בניית דפי נחיתה. כעיקרון מטרה של כל דף כזה היא ללקוד פרטי לקוחות פוטנציאליים על מנת לפתח איתם מערכת יחסים. זאת למעשה דרך לשלוח דברי פרסומת מהסכמתם של לקוחות רשומים.

רשימות תפוצה – מושג מאוד דומה לניהול תוכן מקצועי. גם אחד הדרכים לשלוח דברי פרסומת ללקוחות. מיועד ליצירת מערכת יחסים ארוכת טווח עם לקוחות פוטנציאליים.

פרה סגולה – זהו מושג ייחודי בנושאי שיווק. זהו משהו ייחודי שלכם, שאמור למשוך לקוחות להגיע לאתר שלכם וליצור עמכם קשר. ניתן לקרוא ספרים בנושא. המטרה של הפרה הסגולה הינה להבדל מהמתחרים ובכך לצמצם את עלויות השיווק. למשל האתר שלכם מספק אפליקציה מאוד אטרקטיבית ושווה ובזכות זה הנכם מושכים לקוחות רבים.

ערוצי פרסום נוספים – מדובר על שיתופים בפורומים ,בלוגים ורשתות חברתיות למנהם, ופרסום האתר שלכם דרך יצירת עניין חברתי בכם.

ישנם עוד תחומי ביניים , אבל בגדול אלו הם התחומים שתצטרכו לדאוג להם, על מנת להצליח למשוך לקוחות דרך האינטרנט. על כל אחד מהנושאים תוכלו לפנות לגורם מקצועי, או להשקיע זמן ולעשות זאת בצורה עצמאית. אם הנכם בוחרים ללכת בדרך השנייה, תוכלו לקצר הליכים בכך שתחפשו כתבות בנושאים אלו. אילו בחרתם לפנות לגורם מקצועי השתדלו לשאול שאלות הבאות:

בנושא בניית אתר – אם האתר שלכם בסיסי וייצוגי, עלותו צריכה לנוע בין 3,000-15,000 בהתאם לעיצוב וכמות השינויים

בנושא תוכן מקצועי – עיינו בעבודות קודמות, וודאו שהם מצליחים ליצור רושם של בקיעות בתחום. בנוסף תדירות טובה לפרסום תכנים מקצועיים היא לפחות פעם בשבוע.

בנושא קידום אורגני – שאלו מה התקופה המקסמילית להגעה ל-2 עמודים ראשונים. שאלו מה מספר הקליקים היומיים שתקבלו. (מדד לקידום טוב, הוא לפחות מספר מאות קליקים ביום). מחירים צריכים לנוע בין 2,000-10,000 בהתאם לתחרות שאיתה הנכם מתמודדים בתחום שלכם. קידום אתרים אורגני עשוי לקחת מספר חודשים. התוצאות צריכות להופיע ראשונות בחיפושים. וודאו שמילות החיפוש לפיהם תקודמו באמת פופולריות וקשורות לתחום עיסוקכם. תוכלו לעשות זאת מול google adwords

בנושא קידום אקטיבי – שאלו מה תהיה עלות לקליק ומה זמן השהות ממוצע באתר החברה מבטיחה. מחירים על קליק אטרקטיביים אינם עולים על שלושה שקלים. וזמן השהות הממוצע אינו יורד מ-2 דקות בעמוד. בנוסף הנכם מעוניינים שאחוז הפרישה מהעמוד הראשון לא יעלה על 30-40%. זה מעיד על כך שהקליקים שקיבלתם, באמת הביאו לכם לקוחות פוטנציאליים, ואינכם מקודמים בתחומים שלא רלוונטיים. תוכלו לבדוק את כל הנתונים הללו מול google analytics שאותו צריכים להתקין באתר. דאגו לכך כבר בשלב הבנייה של האתר.

בנושא דפי נחיתה – שאלו מה אחוז הממוצע של המשתמשים שנרשמים לרשימת התפוצה מבין אלו שנכנסים לדף נחיתה. אחוז טוב הוא לפחות חצי אחוז מהמבקרים. תוכלו לבדוק זאת לפי גוגל אנליטיקס, בבחינה של מספר נכנסים ביום מול מספר נרשמים.

רשימות תפוצה – המדד הוא מספר הפונים לקבלת שירות, מבין אלו שמקבלים את המכתב. אינני בקיעה במדדים טובים בנושא זה , מכוון שאינני מנהלת רשימות תפוצה.

פרה סגולה – זהו נושא שתלוי בכם. זהו יכול להיות ספר אלקטרוני או הרצאה מאוד טובה שצילמתם, או תוכנה ייחודית שפותחה עבורכם. פה תצטרכו לעשות סקר שוק ולהשתמש ביצירתיות .

ערוצי פרסום נוספים – דווקא בתחום הזה הייתי מציעה להתעסק באופן עצמאי. המטרה בסופו של דבר היא, לנהל חיים פעילים באינטרנט, ולדאוג לעדכן תכנים מקצועיים וקישורים לאתר שלכם ודפי נחיתה ברשתות חברתיות, בלוגים ופורומים פופולאריים. העניין גם מגדיל את דרגוגכם בחיפושים האורגניים, גם מביא לכם זרימת גולשים, וגם עוזר לכם לשווק את הברנד של עצמכם.

אשתדל בהמשך להרחיב בכל אחד מהנושאים הללו, כך שהנכם מוזמנים לשים לייק בעמוד שלנו בפייסבוק, או להוסיף את הבלוג למועדפים.

 

בכבוד והערכה רבים!

BusyPlace

לפגישת ייעוץ, ללא עלות וללא התחייבות

התקשר עכשיו
058-4481366

מעוניין לקבל עדכונים מעניינים
 כן

אנו כאן בשבילכם, אל תחכו צרו קשר כבר עכשיו: 058-4481366